Eğitim Bilimleri Bölümü

MENU

Bölüm Başkanının Mesajı

Eğitim Bilimleri Bölümlerinin genel amacı; ülkemizin ihtiyacı olan alanlarda mesleğinde yetkin öğretmen ve eğitim uzmanlarını yetiştirmek, öğretmenlik mesleğini yapabilmek için gerekli olan bilgi ve becerileri kazandırmaya yönelik öğretmenlik meslek bilgisi derslerini yürütmek ve lisansüstü seviyede yapılan tez ve projelerle eğitim-öğretimin kalitesini yükseltmeye yönelik çeşitli faaliyetleri yürütmektir.

Bölümümüzün esas amacı, ilk ve orta öğretim düzeylerinde görev yapacak öğretmenleri yetiştirmektir. Bu esas amacın yanı sıra bölümümüzün kuruluş amaçları arasında; eğitim alanında araştırmalar yapmak, ilköğretim ve ortaöğretim okulları ile diğer eğitim kurumlarındaki yönetici ve öğretmenler için hizmet içi eğitim programları düzenlemek, çeşitli fakülte ve bölümlerden mezun olanlara temel eğitim derslerinin verilmesini sağlamak ve eğitim kurumlarına danışmanlık sunmak da yer almaktadır.

İstanbul Okan Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde yer alan Eğitim Bilimleri Bölümü; Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Eğitim Yönetimi Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi ile Pedagojik Formasyon Sertifika Programlarından oluşmaktadır.

Bölümümüz, 2012 yılında kurulmuş olup aynı yıl Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalına öğrenci alımına başlamıştır. Şu anda RPD Anabilim Dalında, birinci sınıfımızda 60, ikinci sınıfımızda ise 60 olmak üzere, toplam 120 öğrencimiz öğrenim görmektedir. RPD Anabilim Dalında öğrenim dili Türkçedir. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programı mezunlarına geniş iş olanakları sunan nadir programlardan biridir. RPD mezunlarımız, MEB’ na bağlı ilk ve orta dereceli okullarda ve özel okullar ile TSK ve Polis Teşkilatına bağlı okullarda Rehber Öğretmen kadrosunda, Adliye’ lerde Çocuk ve Aile Mahkemelerinde 'Pedagog' ünvanıyla, Rehberlik Araştırma Merkezlerinde, Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde, Özel Psikolojik Danışma Merkezlerinde 'Psikolojik Danışman' ünvanıyla çalışabilmektedirler. Yüksek lisans ve doktora eğitimlerini tamamlamaları durumunda mezunlarımız, devlete bağlı ya da özel çeşitli üniversitelerde akademisyen olarak çalışma olanaklarına da sahip olabilirler.

Bölümümüz, Pedagojik Formasyon Sertifika Eğitim Programına ise 2012 Eylül ayından itibaren öğrenci alımına başlamıştır. 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılında toplam 198 öğrencimiz, 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında ise toplam 142 öğrencimiz üniversitemizden mezun olmuş, formasyon belgelerini alarak, ülkemizin çeşitli il/ilçelerine öğretmen olarak atanmışlardır. Şu anda yaz okulu kapsamında formasyon programımıza 106 öğrenci kayıtlı olup, öğrenimlerine devam etmektedirler.

Bölümümüzdeki, Eğitim Yönetimi Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalında ise lisansüstü eğitim verilmektedir. Söz konusu anabilim dalında, Tezli-Tezsiz Yüksek Lisans ve Doktora programı yürütülmektedir.

Bölümümüzde, ayrıca lisans programı düzeyinde Çift Ana Dal ve Yan Dal Programları yürütülmektedir. Başarılı öğrencilerimizi ödüllendirme sistemimiz olan bu programlar, birçok başarılı öğrencilerimiz tarafından talep görmektedir. Özellikle Çift Anadal programına kayıtlı olunması durumunda, öğrencilerimiz bir değil iki diplomayla yani iki meslek sahibi olarak üniversitemizden mezun olabilme fırsatına sahip olmaktadırlar.

Bölümümüz ile Avrupa ülkelerindeki bazı üniversiteler arasında öğrenci değişimi yapmak üzere Erasmus Öğrenci Değişimi Protokolü imzalanmış olup, öğrencilerimiz talep etmeleri ve gerekli koşulları sağlamaları durumunda yurtdışındaki anlaşmalı bir üniversitede belli bir süreliğine öğrenim görme olanaklarına sahiptirler.

Henüz yeni açılmış olan bir bölüm olmamıza rağmen hızla büyüme ivmesi gösteren bir bölüm olarak Eğitim Bilimleri Bölümümüz alanında yetkin akademik kadrosuyla öğrencilerimize hizmet vermektedir. Bölümüzde 2 Profesör, 1 Doçent, 5 Yardımcı Doçent ve 2 Araştırma Görevlisi görev yapmaktadır.

Bölümümüzün temel hedefi, mezun olduğunda gerek ulusal gerekse kişisel ve mesleki değerlerle donanık mesleğini seven ve üretken öğretmenler yetiştirebilmektir. Bu hedefi gerçekleştirmek için ilkemiz, sürdürdüğümüz eğitim programlarıyla sorgulayıcı, araştırmacı, çözüm odaklı, analitik düşünme becerisine, evrensel ölçütlere uygun bir bilim anlayışına ve etik değerlere sahip eğitim gönüllüleri yetiştirmektir.